Ordføreren på linje med Småbylista

Publisert 30.08.2015

????????????????????????????????????

«Attraktivitet i form av kulturliv, kaféliv og urbanitet trengs for å tiltrekke seg flere unge», sier ordføreren om Orkanger. Han er dermed helt på linje med Småbylista. Dessverre er han ordfører i Meldal.

Meldal-ordfører Are Hilstad er intervjuet på nettstedet Kom til Orkanger, og peker på betydningen av urbane verdier for å få ungdom til kommunen.

Meldal-ordfører Are Hilstad har også merket seg debatten om markedsføring, og sier:
«Det mangler kanskje noe på markedsføring som en del hevder. Men da må man selvsagt ha bestemt seg for hva man skal markedsføre. Hvis man ikke har bestemt seg for hva man skal si har det lite hensikt å drive markedsføring.»

-Det er blink igjen. Småbylista vil ha målrettet og bevisst markedsføring. Det er det eneste som gir resultater, sier ordførerkandidat Berit Westrum Johansen (bildet).

Smabylista_portrett_bwjHvorfor maser vi om markedsføring? Her er fire av mange grunner:
1. Vi har kvaliteter som nesten er ukjent utenfor Orkdal.
2. Kommunene er ikke så flinke på dette. En god jobb her kan hjelpe oss til å vinne den stadig hardere kampen om ung, kompetent arbeidskraft.
3. Et stort marked ligger og venter på oss i storbyen Trondheim. Vi kan få ressurser derfra i stedet for å bli et offer for suget fra de store byene.
4. Bedriftene sier at det beste kommunen kan gjøre for dem er å vise fram mulighetene her.

Både tidligere og påtroppende rådmann er også på linje med Småbylista. De peker på behovet for å vise fram kvalitetene våre. Folk i Trondheim har et mangelfullt og skjevt bilde av Orkdal.

Småbylista går til valg på «Gode ord om Orkdal» for å få ungdommen tilbake og viktig arbeidskraft til å velge kommunen vår som bosted.